Mies van der Rohe
"Barcelona Pavillion" (Barselona Uluslararası Sergisi-1929)
Açık pavyon tipolojisine örnek:"Barselona Pavillion"
1929’da Almanya için tasarladığı sergi alanı, disiplinli bir anlayışa sahip yapı formlarının öncüsü oldu. Pavyon, halen serbest planın en güzel örneklerinden biri olarak kabul edilir.
Pavyon, fuarın karmaşık sanatsal varlığı içinde bir kaçış noktası, sakin bir mekan olarak tasarlanmıştır. Bu sayede, pavyon yaşanabilir bir mekana dönüşmüştür.
Duvarların herhangi bir taşıyıcı görevi yok.Serbest plan, yapının içi ile dışı arasındaki sınırı ortadan kaldırıyor.
"Illinois Technology Institute School of Architecture"
"Lake Shore Drive Apartments" Şikago (1948)
KAYNAKÇA;
Açık pavyon tipolojisine örnek:"Barselona Pavillion"
1929’da Almanya için tasarladığı sergi alanı, disiplinli bir anlayışa sahip yapı formlarının öncüsü oldu. Pavyon, halen serbest planın en güzel örneklerinden biri olarak kabul edilir.
Pavyon, fuarın karmaşık sanatsal varlığı içinde bir kaçış noktası, sakin bir mekan olarak tasarlanmıştır. Bu sayede, pavyon yaşanabilir bir mekana dönüşmüştür.
Duvarların herhangi bir taşıyıcı görevi yok.Serbest plan, yapının içi ile dışı arasındaki sınırı ortadan kaldırıyor.
"Illinois Technology Institute School of Architecture"
Merkezi kutu tipolojisine örnek:"Illinois Technology Institute School of Architecture"
"Lake Shore Drive Apartments" Şikago (1948)
İskelet çerçeve tipolojisine örnek: "Lake Shore Drive Apartments"
Şikago şehrinin en önemli yapılarından 860-880 Lake Shore Drive, Ludwig Mies van der Rohe tarafından tasarlanan bir ikiz gökdelen.
Yapının plan şeması 6,4 metre aralıklı bir kare grid sistem üzerine kurgulanmış. Gridin kesişim noktalarına çelik kolonlar yerleştirilmiş. Mies, yapının taşıyıcı iskeletinin iç mekanlarda kendini göstermesini istemiş. Her ne kadar bu karar dönemin yangın yönetmeliklerine aykırı olsa da Mies beton kabukları çelik plakalar ile kaplayarak kullandığı çelik kolonların bütünlüğünü sağlamış ve aynı zamanda tasarımını yangın yönetmeliğine uydurabilmiş.
KAYNAKÇA;
Yorumlar
Yorum Gönder